donderdag 20 januari 2011

mijn mandje

Heb sinds kort een bio mandjes boer. Dat is iemand die zijn groentjes kleinschalig kweekt en bio behandelt. Hij kweekt ook meestal groentjes die lang vergeten zijn of steekt er al eens kruiden bij die je niet meer kent. Na het oogsten verdeelt hij het in mandjes voor 2-4 personen en dit voor een hele week. Deze mandjes worden dan verdeeld bij de abonnees, in mijn geval wordt mijn mandje afgezet bij vrienden.
Deze week had ik worteltjes, een bloemkool, sla, boontjes en prei/selder. Qua fruit appelen en peren. Het leuke eraan is dat je een week op voorhand weet wat er in je mandje zit en je menu daaraan kan aanpassen. Een tijdje geleden had ik bijvoorbeeld aardperen in mijn mandje, dat vraagt er gewoon om om creatief gebruikt te worden. Schorseneren zijn er ook geweest en in het seizoen asperges. Het blijft verrassend en dat is wat ik er leuk aan vind. Dat het bio is en betaalbaar is mooi meegenomen. Dus ik denk dat ik toch het abonnement zal nemen op mijn mandjes, genoeg variatie en telkens wat anders...het hoeven toch niet altijd erwtjes en worteltjes te zijn, toch?

0 reacties:

Een reactie posten