vrijdag 7 januari 2011

Autovoer

Ik moet bekennen dat ik er zelf ook aan toegeef: autovoer. Je stopt even om bij te tanken en je loopt terug naar buiten met een uitgebreid asortiment makkelijk te eten snacks. Maar tegenwoordig loopt het de spuigaten uit. Alles is tegenwoordig beschikbaar om gemakkelijk achter het stuur te eten. De fabrikanten hebben door dat we lang in de file staan en als gevolg elk benzinestation overvallen.
Zo was ik onlangs nog in een grote Total(mijn tankkaart dwingt me daarheen) en had ik voor de eerste keer echt moeite met kiezen. Zou ik nu een broodje nemen of een pizza. Of misschien van die handig gensneden driehoekige boterhammen waar alles uitklettert op je netjes gestreken kleren..goodbye jobinterview!
Kies ik voor een koffie uit de automaat of ga ik langs de dame die me een perfecte macchiato kan geven. Of heb ik het zo warm (vapeurkes op leeftijd) dat ik een ice coffee neem?
Houd ik het simpel met een bifi worst broodje en een cola? of op zijn hollands met iets in bladerdeeg. (consistentie onbekend)
Er is gewoon teveel keuze. Ik had een goeie maand geleden twee afspraken op 140km van mekaar verwijderd...geen probleem op een doordeweekse filedag maar het had gesneeuwd. Ik heb toen zolang file gereden dat ik om half 11 's ochtends doorreed om rond half 12 mijn eerste benzinestation aan te doen. Tegen 14u was ik al bij de tweede gepasseerd en tegen 17u had ik er al vier bezocht!! Maakt mij nu dus een officiële kennen van bezinestations. Ik had dus geen last van fileleed maar file-eet.
Valt het je trouwens op dat het fruit, zelfs voorverpakt, in de benzinestations telkens op is. Ze kopen er niet voldoende van aan omdat niemand het wil hebben? Iemand zal het wel kopen want het is altijd op! Had ik eens zin in een benzine appel....grmbl
Ik heb mij voorgenomen om dit jaar enkel benzinestations aan te doen waar niets anders dan benzine, lucht en olie wordt verkocht. Gedaan met die troep.
Ik kocht me alvast een thermocup voor mijn huisgemaakte paterke koffie en een klein plastic bakje voor mijn 'gebakken met liefde door de dochter' cupcake. Laat die files maar komen :-)

Wist ik nu nog maar waar ik mijn thermobeker had gelaten!

0 reacties:

Een reactie posten