vrijdag 28 januari 2011

De melkschuimer

Iedereen kent wel die koffiemachines...pardon espressomachines die zo'n melkschuimerding opzij hebben. Ik heb er ook zo eentje in mijn koffiehoek. Ik wilde bijna keuken zeggen maar sinds kort hebben wij een volwaardige starbucks in onze keuken.
Dit kwam puur omdat er een hevige discussie is losgebarsten over koffie. IK dronk vroeger nooit koffie maar als vertegenwoordiger werd ik overal koffie aangeboden en na een tijdje had ik geen excuses meer over om te weigeren. Ik ben koffie leren apprecieren.

Dankzij een koffiemalende vriend van mij leerde ik ook het verschil in bonen, branding, maling etc kennen. Dus tegenwoordig ga ik op zoek naar lekkere koffies. Mijn man daarentegen stelt zich gelukkig met een 'capsuletje'

Met al die toestellen op de kast wordt het aanrecht aanzienlijk kleiner en opperde ik gewoon een kast bij te bestellen bij de keukenman en hebben we onze granietman gevraagd nog een klein stukje bij te zagen en zo werd het koffiehoekje geboren. Het koffiehoekje is nu een verzamelplaats geworden van oude blikken, bekers en andere attributen want al die malingen hebben een huis nodig natuurlijk.

Nu is 'mijn' toestel zo'n half automatisch ding, type schep er koffie in, aandrukken en wachten op druk. Aan de zijkant zit een gemakkelijk te regelen stoompijp....or so I thought. Dat ding staat hier nu al twee maanden en nog slaag ik er niet in fatsoenlijk melkschuim te produceren dus toen ze me een melkschuimer aanboden, aarzelde ik niet en pakte ik het aan. Ik heb nu een batterij aangedreven trendy pocketsize melkschuimer, een halfautomatisch melkschuimer en nu ook een elektrisch gevalletje. Ik ben dus nu in staat voor iedereen een lekker 'bakkie'te zetten naar smaak.

Heb je graag een arabica blend van koffie 't paterke, of een boontje van Caffénation of liever een segafreddo? Allemaal vers sur place gemalen want ik kreeg onder de kerstboom een bonenmaler met malingsgraden en alles op en aan. Fijn? Grof? Alles kan! Heb je liever een capsule espresso, latte macchiato of cappucino? Kan ook...kom gerust op de koffie maar breng wel melk mee want die vergat ik te kopen door de euforie van de melkschuimer!

0 reacties:

Een reactie posten