dinsdag 11 januari 2011

appelbroden en worstebollen

Uiteraard moest ik erover schrijven, het was gisteren verloren maandag. Het werd ons al vanaf zaterdag ingelepeld langs de krant. Eigenlijk via alle media. Het ging zelfs zover dat diverse bakkers werden geïnterviewd. Als je dan hoort wat die bakkers allemaal gemaakt hadden was mijn zin al over. Onze bakkers (ik heb er 4 in mijn straat) hielden het sober. Appelbollen in 2 soorten deeg en worstenbroden enkel, dubbel, driedubbel (kan dit wel?) met mosterd en witloof. Punt. niks meer niks minder.
Blijkbaar zijn er in het Antwerpse bakkers die zeer ver gaan, worstenbroden met broccoli, hesp, kaas en nog een paar andere constructies die ik de gevoelige maag wil besparen. Eentje vond ik wel de moeite waard: worstenbrood met ketchup. zie ik wel zitten, uiteindelijk doe je er toch mosterd of ketchup bij.
Ik ben gisteren mijn drie bolletjes gaan halen maar geen worstenbrood. Helaas is het tegenwoordig meer brood dan worst dus maak ik ze liever zelf met écht bladerdeeg en écht gehakt zelf afgedraaid...weet er eigenlijk iemand waarom het verloren maandag heet? maakt niet uit, als het maar lekker is :-)

0 reacties:

Een reactie posten