donderdag 31 maart 2011

verdraaid!

Ik haat shoppen, ik doe dat niet graag voor mezelf dus nog minder voor een ander. Maar aangezien het niet opportuun is om een 5-jarige alleen te droppen in een winkelcentrum met een visakaart, had ik geen keuze dan mee te gaan. De hel en terug in 2 uurtjes.

Laat ik nu vlakbij 1 van de grootste shoppingcentra van Belgie wonen waar ik zo goed als alles kan vinden en waar heel Belgie ook zit op woensdagnamiddag. Ik heb me daar de benen onder het lijf uitgelopen want juffrouwtje wil blijkbaar niet eender wat dragen. Tzal de leeftijd zijn. Na 34 keer nee en 17 keer ja was het voor mij voldoende. Ik had nood aan een koffiebreak en waar heeft een shoppingcenter uiteraard voldoende van? Ja inderdaad, tavernes en brasseries. Vol met jengelende kids en fristi en dat was het laatste waar ik behoefte aan had. Tot mijn oog viel op lichtjes, veeeeeel lichtjes. Ik stond voor de deur van Carrousel d'Anvers.


Spontaan deed het mij denken aan kermissen en de zomer en gek doen. Dat laatste is bij mij een normaal gegeven overigens. Ik besloot hier halt te houden en nadat de dochter 5 tafels had afgekeurd koos ze een tafeltje 'in' de carrousel, vlak onder de draaiende lichtjes met de nostalgische prentjes, net als in een echte draaimolen.
En dan zit je daar, net als op een draaimolen, maar de sfeer die erbij komt gepaard met de geuren uit de keuken maakt alles zo feestelijk. Ik was al bijna vergeten dat ik twee uur had geshopt.

Op de kaart de gebruikelijke gerechtjes van de kleine kaart maar ik had meer interesse in de koffiekaart en het stukje dat erbij hoor van kermisachtigen. Ze hebben er verschillende soorten beignets, wafels en pannekoeken. Zelfs de bekende laquemants en smoutebollen zijn verkrijgbaar. Ik ben een redelijk liefhebber van alles wat eten is dus voor mij dan maar ineens de appelbeignets, als ik dan toch al overgewicht ben zullen die 4 beignets het verschil niet meer maken denk ik zo. Voor de dochter een kinderpannekoek en een chocomelk en voor mij een latte macchiato.


Ik moet zeggen dat ik nog nooit zo snel bediend was, de bestelling was nog maar opgenomen of onze dranken waren er al en een minuut of twee later de gerechten ook. En vers, het is niet zo dat er iets uit verpakking komt. Ik zag nog wafels vol met fruit en pannekoeken passeren en alles rook en zag er super lekker uit. Voor de prijs moet je het trouwens ook niet laten want ze zijn voor het Wijnegem shopping center alleszins bescheiden. Als ik dan toch een opmerking zou moeten maken is het omdat de dienster bij het verlaten 'salukes, dada' zei in plaats van een beleefde goeiemiddag. Maar ik ben daarin gewoon een moeilijk persoon/zeurkous, de beleefdsetiquette is prioritair bij mij. Van de oude stempel zeg maar.


Als je dan toch eens moet gaan shoppen in Wijnegem, moet je gewoon eens binnelopen bij Carrousel, al is het niet voor een wafel of pannekoek, neem dan een slaatje of smoothie. Ik beloof je dat het een verdraaid goed idee zal zijn!

http://www.carrouseldanvers.be/

0 reacties:

Een reactie posten