zaterdag 19 maart 2011

bereid om te bereiden

Ik kreeg onlangs de suggestie om een bereide maaltijd te kopen bij Lidl. Ik ben ook Lidl klant voor bepaalde produkten, ik koop in verschillende winkels dus why not. In ieder geval zou dit gerecht zo lekker zijn dat ik nooit meer zelf wilde koken. Ik zal alvast dit meegeven: al goed dat smaken verschillen.
Ik toog naar Lidl en ging op zoek naar het specifieke gerecht, lekker pastabordje voor geen 4euro! Toch maar eens kopen dan.


Een heerlijke tagliatelle Carbonara. Laten we zeggen dat de grafisch vormgever goed zijn best heeft gedaan om de verpakking aantrekkelijk te maken. Thuisgekomen ritste ik het doosje open en kwam er een in vakjes verdeeld bordje uit.


De folie moest je doorprikken zoals altijd en volgens de wattage op de verpakking even in de microgolf zwieren. Het moet gezegd dat tegen het bordje de vereiste warmte had, het echt wel naar pasta carbonara begon te ruiken in huis.
Piep, gerechtje klaar en eten maar....of dat dacht ik.


Nadat je je vingers hebt gebrand aan de hete folie wil je het overscheppen in een bordje denk ik toch. Ik wil alleszins niet uit een plastieken bakje eten. Dus overgeschept met de ovenwant er bij en toch huiverig geproefd. Nu heb ik in mijn 23-jarige keuken carriere nog nooit zoiets smerigs geproefd. De saus was wit, dik en smakeloos. Het spek (als het al spek was) was eerder gestoomd dan gebakken en heb zeker geen eitjes gevonden. De pasta was overgaar dus een witte sliertenspons, kortom ik moest hier dringend iets aan doen wilde ik nog 1 positief punt weten te zeggen over dit bordje. Ik heb er oregano en basilicum onder versnipperd, zelf nog wat spekjes aan toegevoegd en er parmesan over geraspt. Het uiteindelijke resultaat was een verbetering maar je krijgt zoiets nooit goed als de basis niet klopt. Dus deze misser van formaat mag voor mij uit de rekken gehaald worden. Je gaat me echt niet vertellen dat ze voor die prijs geen lekkere, eetbare pasta in een doosje kunnen persen? Ik zal hem wel zelf bereiden want een korte berekening leert me dat ik voor die prijs bij lidl met die specifieke ingredienten voor 4 personen dezelfde pasta kan bereiden van scratch...en ja dat duurt langer dan 3.5 minuten maar het resultaat is veel smakelijker!

0 reacties:

Een reactie posten