Omdat ik veel met eten, voeding en de horeca bezig ben, kan ik nooit ergens gaan eten en niet rondkijken hoe het personeel reageert, hoe alles aangeboden wordt...noem het maar beroepsmisvorming. Gisteren hadden we met een groep afgesproken om eens Indisch te gaan eten, regio Brussel. Er was gekozen voor een buffet formule omdat er dan keuze genoeg van verschillende recepten is, gekruid en mild voor iedereen wat.
Het restaurant was prachtig, onder het dak gelegen met mooie oude balken. Half diplomatiek Brussel was aanwezig wat ervoor zorgde dat er mix van NL/E en Fr werd gesproken. De zaakvoerster verwelkomde ons met een vermoeide blik helaas. We waren er net iets teveel aan. Dat zou door de avond wel blijken want ze openen de deuren om 20.30 en dan is er een rush op het buffet. Klanten die er al waren geweest zijn hiervan op de hoogte maar wij zaten op het gemakje te praten en rustig te proeven om dan tot de conclusie te komen dat als je niet op tijd aan het buffet bent, je saus met rijst mag eten. Herhaaldelijk werd gezegd dat er zou bijgevuld worden maar intussen ruimden ze wel de borden weg om dan tegen 23.00 de muziek loeihard te zetten. Gevolg was dat enkele grote tafels meteen vetrokken.
Ofwel hadden ze zich gisteren misrekend in het aantal gasten ofwel doen ze het altijd zo. Laten we hopen van niet, want het beperkte budget en het ontbreken van enige klantvriendelijkheid zullen mij niet snel terug doen komen. Wel wil ik eens teruggaan voor hun kaartformule. Misschien krijgt dan de hele tafel Kulfi want nu werd dit alleen aan hun vast clienteel geserveerd.
Een ding moet wel aboluut gezegd worden: de chef beheerste zijn keuken perfect en de gerechten waren zalig lekker. Samen met het schitterende gezelschap maakte dit veel goed.
Maar als ik de vergelijking maak tussen verschillende buffetrestaurants uit alle hoeken van de wereld, scoort het hier ondermaats enkel en alleen door hun ingesteldheid. Spijtig genoeg zal dit hen op termijn zuur gaan opbreken. Misschien hebben ze een Gordon Ramsay nodig die hen op de problemen komt wijzen?
http://www.krishna-restaurant.be/
zaterdag 26 maart 2011
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
0 reacties:
Een reactie posten