Een vriendin van me gaat fitnessen en bij die fitness hoort natuurlijk een dieet opgesteld door vermoedelijk een voedingsspecialist. Nu kwam ik ze tegen in de supermarkt met haar lijstje omdat ze een vast patroon en menu moest volgen. Een lijstje zonder einde blijkbaar. Ik vroeg of ik haar kon helpen en we gingen op zoek naar chicken tonight.
Iedereen kent de reclame van pakweg 15 jaar geleden *zingt* I feel like chicken tonight, like chicken tonight ...waarop reclame mama haar pot saus over de kip gooide. Nu heb ik nooit begrepen waarom die potten sauzen gemaakt worden of nog beter wie de doelgroep is. Daarom was de pot misschien ook zo moeilijk te vinden in de winkel, omdat hij uitgestorven is? Als ik me niet vergis werd dit produkt tot een paar jaar terug nog geproduceerd in Nederland voor Unilever en toen werd het stil. Unilever die geen reclame maakt voor iets..strange.
In ieder geval heeft ze ernaar gezocht en vermoedelijk een alternatief moeten zoeken want in NL wordt dit hevig verkocht maar in Belgie dus blijkbaar niet.
maar wat me het meest stoort aan dit verhaal is niet dat het een saus in een pot is of een halve maaltijd of hoe je het ook wil noemen...het stoort me dat een dieet een pot voorschrijft terwijl je even goed een compleet gezond alternatief zelf zou kunnen maken met een paar ingredienten voor dezelfde prijs. Aangezien ik in mijn leven al ettelijke dames dietisten de kast heb opgejaagd heb ik er maar 1 ding van onthouden: ze hamerden erop dat vers en gezond en zelfgemaakt de peilers waren van een goed dieet.
Dus why o why zou er op een dieet van een fitness club chicken tonight staan? Ik kan maar 1 antwoord bedenken en dat is dat ze gesponsord zijn door Unilever. Sowieso wens ik mijn vriendin veel succes mat haar inspanningenm ze is alvast goed bezig enne for the record: I do not feel like chicken tonight!
http://www.knorr.nl/site/producten/960087/groep
dinsdag 5 april 2011
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
0 reacties:
Een reactie posten