zondag 28 november 2010

Zondag is geen maandag


Na officieel te vroeg uit bed zijn gezet door de Sint (voor je het je afvraagt: mijn dochter verjaart op sinterklaas en wij willen een onderscheid maken) om dan op een onheilig uur playmobil in mekaar te zitten zetten is de dag nu halverwege en heb ik dringen koffie nodig.  Ik heb nog een uurtje mijn ogen kunnen sluiten omdat mijn partner superpapa ging spelen en dus zit ik nu cranky voor mijn laptop met een emmer koffie naast me terwijl mijn dochter de badkamer onder water zet.  Op de achtergrond geen klassieke muziek maar het monotone gezoem van de oven die ik heb gewonnen met ‘komen eten’, ik deed ook eens mee aan een wedstrijdje smsen.  In die oven heb ik daarnet een kant en klare pizza geflikkerd omdat net die pizza er na een groepsbespreking was uitgekomen als de bestbelegde en goede koop…we zullen wel zien.  Ofwel komt hij er aangebrand uit omdat wat op de verpakking staat niet klopt, ofwel zijn die ‘gele snotslierten’ zoals mijn vijfjarige ze noemt helemaal niet te eten want voor die prijs heb je uiteraard geen echte kaas maar een mengsel van analoge smakeloze kaas met pakweg 150% vet en 0% smaak.  Enfin, we zullen wel zien.  Het ruikt hier alleszins naar pizza maar zo ruikt het ook in de rookworst fabriek waar ze kunstmatige rook toevoegen ana hun rookworsten.  Blijkt dat je een echte rookworst alleen nog maar bij je slager kan vinden….in NL wel te verstaan want hier kennen we enkel hot dogs.  Ik heb er mij ooit aan gewaagd.  Ik kocht een Barbecook rookoventje, gooide er zagemeel onderin, zette de bunsenbrander erop tot alles gloeide en begon te roken en liet dan een worst in de rook neerdalen voor een uurtje.  Een advertentie op kapaza later blijkt dat ik het toch niet in me heb om worsten te roken, laat staan aan het Albertkanaal te staan en een visje te vangen en roken.  Ik vertelde het relaas aan mijn broer die in Noorwegen woont en hij werd dolenthousiast.  Als gevolg ben ik met hem gaan vissen en hebben we niks gevangen.  Die vissen zullen geweten hebben dat ik niet kon roken waarschijnlijk.
Inmiddels begint het hier nu wel rokerig te ruiken maar dat is dus die Delhaize pizza die zich kenbaar maakt.  Geen probleem voor mij want ik heb een brandmelder geïnstalleerd.  Als het kot opfikt zal ik het wel horen.  Want zo zijn we geworden nietwaar?  We willen overal eerstehand bijzijn met onze supergsm’s die alles kunnen maar onze veiligheid laten we over aan een batterijgedreven toestel.  Wat als mijn keuken nu letterlijk in brand staat maar de batterijen opzijn?  Sja, ik zal toch maar even gaan kijken denk ik kwestie van dan écht eten uit mijn duim te moeten gaan zuigen want ik kan mijn dochter niet met een lege maag in de armen van de sint sturen vanmiddag.  Het is tenslotte zondag en niet maandag.

0 reacties:

Een reactie posten